برگزاری مراسم تعزیه خوانی در آموزشگاه

محرم، ماه حزن و اندوه و عزاداری شیعیان در شهادت حضرت امام حسین علیه‌السلام است. اين ماه يادآور دلاورمردي‌‌هاي ياران باوفاي ابا عبدالله الحسين عليه‌السلام، فداكاري‌‌هاي حضرت زینب كبري سلام الله عليها، حضرت امام سجاد عليه‌السلام و همه‌ اسراي كاروان امام حسين عليه‌السلام است. اين ماه يادآور خطبه‌‌ها و شعارهاي آگاهي‌‌بخش سالار شهيدان، نطق آتشين حضرت زينب سلام الله عليها و خطابه‌ غراي امام زین العابدین عليه‌السلام است.

اين ماه يادآور استقامت حبیب بن مظاهر و شهادت عون و جعفر است. آري اين ماه، ماه پيروزي حق بر باطل است. امام هشتم شیعیان امام رضا علیه‌السلام در خصوص این ماه فرمود: در جاهلیت، حرمت این ماه نگاه داشته می‌‌شد و در آن نمی‌‌جنگیدند ولی در این ماه، خون‌‌های ما را ریختند و حرمت ما را شكستند و فرزندان و زنان ما را اسیر كردند و خیمه‌‌ها را آتش زدند و غارت كردند و حرمت پیامبر را درباره ذریه‌اش رعایت نكردند.

در روز چهارشنبه مورخ دوم آبانماه 1397 مراسم تعزیه خوانی توسط گروهی از دانش آموزان به همراه صبحانه ، مداحی و زیارت عاشورا در محیط آموزشگاه مدرسه برپا شد. در این مراسم مدیران مدارس موسسه، ریاست محترم اموزش و پرورش، دبیران و جمعی از والدین دانش آموزان حضور داشتند و در پایان نماز جماعت را به امامت حاج اقای نصیری برپا کردند.

 


برچسب
امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20